-50 % NUOLAIDA MATCHAI SU KODU "MATCHA" Nemokamas siuntimas nuo 39,99 €
Japonų pasididžiavimas Toyota
Dabar mes žinome Toyotą kaip vieną didžiausių autogamintojų pasaulyje, tačiau po WW2 net patiems didžiausiems Toyotos fanams toks scenarijus atrodė visiškai utopinis...
Paulius Gaurilčikas
5/8/20242 min skaitymo


Dabar mes žinome Toyotą kaip vieną didžiausių autogamintojų pasaulyje, tačiau po WW2 net patiems didžiausiems Toyotos fanams toks scenarijus atrodė visiškai utopinis. Japonija, skirtingai nei JAV ar Europa, iki Antrojo Pasaulinio karo neturėjo automobilių gamybos tradicijų. Be to, po WW2 Japonijos produktai nebuvo geidžiami užsienio rinkose, ypač JAV, nes amerikiečiai turbūt mieliau būtų pirkę beviltiškus Moskvičius nei buvusio priešo gaminius.
Pripažinimą teko išsikovoti sunkiausiu būdu - gaminant automobilius, kurie buvo geresni nei konkurentų. O visureigis Land Cruiser šioje misijoje vaidino bene svarbiausią vaidmenį. Niekam ne paslaptis, kad norint pasivyti konkurentus reikia nukopijuoti jų gaminius ir stengtis bekopijuojant juos padaryti dar geresniais. Land Cruiser istorija būtent tokia ir buvo. Britai jau turėjo savąjį Land Rover, o amerikiečiai Willys Jeep ir būtent Willys pagrindu japonai 1950 m. sukonstravo savąjį Land Cruiser. Beje, visureigis iš pradžių vadinosi tik kodais BK ir FJ, o komercinis pavadinimas Land Cruiser atsirado 1954 m. Be jokios abejonės su tiesiogine aliuzija į Land Rover - panašesnį pavadinimą turbūt sunku ir įsivaizduoti.
Pirmieji Land Cruiser buvo militaristiniai, o didelis žingsnis į civilinį pasaulį buvo atnaujinta 1960 m. versija FJ40. Toyota šiek tiek pakeitė dizainą ir įdėjo galingesnį benzininį 3,8l 125AG variklį. Viduje komforto buvo mažai, salonas praktiškai neturėjo jokios garso izoliacijos ir jokios bereikalingos apdailos - plastmasės čia beveik nerasite. Tačiau šis paprastumas garantavo legendinį patikimumą ir puikų pravažumą. Vartotojai netruko pastebėti, kad savo gyvenimą kaip Land Rover ir Willys Jeep kopija pradėjusi Toyota tapo jiems lygiavertė, o gal net ir pranašesnė, taigi pardavimai augo kaip ant mielių. Nuo 1961 iki 1965 Land Cruiser buvo geriausiai parduodamas Toyotos modelis Valstijose, o 1965 m. bendras pasaulyje parduotų automobilių skaičius jau pasiekė 50k.
Būtent Land Cruiser ir sukūrė Toyotos, kaip labai patikimo automobilio, įvaizdį visame pasaulyje. 1968 m. išriedėjo jau 100k-asis Land Cruiser ir ši tendencija net nežadėjo sustoti. Australijoje Toyota pardavimai greitai aplenkė Land Roverį. O Pietų Amerikoje dėl savo grubios išvaizdos ir galimybės važiuoti bet kur Toyota Land Cruiser gavo pavadinimą “El Macho”. Didžioji dalis parduotų automobilių buvo dviejų durų trumpos bazės variantai, tačiau buvo ir keturių durų, ir net pikapo versijos. Tiesa, pikapai nebuvo populiarūs JAV dėl papildomo 25% “Chicken Tax” lengviesiems krovininiams automobiliams. Kitose rinkose taipogi buvo prieinami Land Cruiser su Mercedes-Benz dyzeliniais varikliais. 1980 m. pasaulyje jau buvo milijonas Land Cruiser, o FJ40 Amerikoje buvo parduodamas iki pat 1984 m. ir užsirekomendavo kaip bene geriausias utilitarian visureigis, nukonkuravęs net Jeep CJ seriją. Beje, Brazilijoje FJ40 buvo gaminamas net iki 2001 ir iki šiol ten yra labai vertinamas už neprilygstamą pravažumą ir patikimumą.
Po labai sėkmingų 25 metų FJ40 1984 m. pakeitė modernesnis ir komfortiškesnis FJ70, kuris visai neseniai dar buvo gaminamas kai kuriose šalyse. O Land Cruiser gama ilgainiui evoliucionavo į visą eilę skirtingų automobilių modelių.
Atraskite Dekoti
Klientų aptarnavimas
Naujienlaiškis
info@dekoti.lt
+37068444219
© 2024. All rights reserved.
Pirkimas ir informacija